terça-feira, 18 de dezembro de 2012

Poesia. Prosa. Cantigas de Amor. Maria Tarracha Ferreira. «E, pois vos vós da cuita non nembrades, nen do afan que m'amor faz prender, por meu mal vivo mais ca vós cuidades e por meu mal me fezo Deus nacer e por meu mal non morri u cuidei como vos viss' e por meu mal fiquei vivo, pois vós por meu mal ren non dades»

jdact e cortesia de wikipedia

Cantigas de Amor
Ciclo pré-Alfonsino

A Bonaval quer'eu, mia senhor, ir
e, dês quand'eu ora de vós partir,
os meus olhos non dormirán.

Ir-m'ei pero m'é grave de fazer,
e, dês quand'eu ora de vós tolher,
os meus olhos non dormirán.

Toda via ben, será de provar
de m'ir, mais, dês quand'eu de vós quitar,
os meus olhos non dormirán.
Bernal de Bonaval, (CV 660, CBN 1003)


Tu, que ora vêes de Monte-Maior,
tu, que ora vêes de Monte-Maior,
digas-me mandado de mia senhor,
digas-me mandado de mia senhor,
ca, se eu seu mandado
non vir, trist' e coitado
serei, e gram pecado
fará, se me non val,
ca en tal ora nado
foi que, mao pecado!
amo-a endõado
e nunca end'ouvi al.

Tu, que ora viste os olhos seus,
tu, que ora viste os olhos seus,
digas-me mandado d'ela por Deus,
digas-me mandado d'ela por Deus,
ca, se eu seu mandado
non vir, trist' e coitado
serei, e gram pecado
fará, se me non val,
ca en tal ora nado
foi que, mao pecado!
amo-a endõado
e nunca end'ouvi al.
Gil Sanches, (CA 332, CBN 22)


Senhor fremosa, pois me non queredes
creer a cuita 'n que me ten amor,
por meu mal é que tan ben parecedes
e por meu mal vos filhei por senhor,
e por meu mal tan muito ben oí
dizer de vós, e por meu mal vos vi,
pois meu mal é quanto ben vós avedes.

E, pois vos vós da cuita non nembrades,
nen do afan que m'amor faz prender,
por meu mal vivo mais ca vós cuidades
e por meu mal me fezo Deus nacer
e por meu mal non morri u cuidei
como vos viss' e por meu mal fiquei
vivo, pois vós por meu mal ren non dades.

D'esta cuita'n que me vós tëedes,
em que oj' eu vivo tan sen sabor,
que farei eu, pois mia vós non creedes?
que farei eu, cativo pecador?
que farei eu, vivendo sempr' assi?
que farei eu, que mal dia naci?
que farei eu, pois me vós non valedes?

E, pois que Deus non quer que me valhades
nem me queirades mia coita creer,
que farei eu, por Deus que mi o digades?
que farei eu, se logo non morrer?
que farei eu, se mais a viver ei?
que farei eu, que conselho non sei?
que farei eu, que vós desamparades?
Martim Soares, (CA 46, CBN 130)

JDACT